søndag den 25. august 2013

Projekt mere lys i stuen part 2...

Det her indlæg, har jeg glædet mig til at skrive. Jeg har fået lov til at teste sadolins light and space maling og jeg er startet med at male væggene i spisestuen, som er klart det mest mørke og unikke rum i 70'er hytten :) jeg har forsøgt at tage en del billeder under processen, så det bliver nok lidt billede-tungt. Billederne er uden redigering (så i må også tage dem som de er) for at give det mest optimale indtryk af effekten af malingen. Sadolin skriver selv om malingen "Sadolin Light & Space er en unik helmat, Svanemærket vægmaling af høj kvalitet, som giver dig elegante hvide og matte vægge. Pga. den unikke Lumitec™ teknologi reflekterer Sadolin Light & Space helt op til 40% mere lys tilbage til rummet og får dermed dit hjem til at virke større og lysere".


Før


Efter




Farveforskel (og vores vægge VAR hvide..)

Før

Efter


Alt i alt er det blevet rigtig godt. Malingen er meget hvid (men jeg elsker også helt hvide vægge). På endevæggen, tror jeg ikke man ville bemærke forskellen, hvis ikke man vidste det - vi kan se forskel. Til gengæld, er der meget stor forskel på den væg, hvor vi har sat vindue i og der er naturligt lys indfald. Den absolut største forskel, vil klart være når vi engang får lavet lofter (hvis nogen gerne vil have at vi tester ovenlys vinduer - skriv endelig.. Hehe). Malingen gør sig ikke så godt på trælofter, da de skal kunne arbejde, men jeg har fået go til at bruge det, når vi får sat gibs lofter op istedet.

Konklusionen må være, at det uden tvivl er en virkelig god og dækkende maling. Vores ellers hvide paneler og skabe, ser helt gullige ud op imod de ny malede vægge. Dog vil jeg sige, at skal du have det optimale ud, af selve malingen, så skal der være naturligt lysindfald, som for eksempel det vindue vi har sat i. Et kæmpe plus i vores bog (måske nok mest min :) ..) er at malingen er svanemærket og stort set lugt fri, så selvom datteren ikke var hjemme da jeg malede, så var eventuelle lugtgener long gone, da hun kom hjem :) spørg endelig hvis i har nogen spørgsmål og jeg skal forsøge at svare så godt jeg kan :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar