torsdag den 17. oktober 2013

Voksen stue

Som i garanteret har set på mange andre blogs, holder BoShop en blogger konkurrence og man skulle da være et skarn, hvis ikke man kom med et bidrag :) vi har mange ønsker, især for vores stue, men kommer tid kommer råd ;)

Højst på vores ønskeseddel står helt klart en ny sofa - ikke at der er noget galt med vores nuværende (udover børne krims krams og katten der har sat sit præg) men vi havde den med fra vores gamle lejlighed og har længe ønsket os en ny, som både i str og udtryk, passer lidt bedre til vores kæmpe store stue.





Således ser stuen ud på en het normal hverdag (ja det er en pakke bleer, som barnet stædigt har slæbt med ind i stuen)








Vores stue er rodet og det er den så at sige altid (ja jeg tager kun billeder af de steder der er forholdsvis rene eller også rydder jeg lige det udvalgte område ;) ..) Men den er altså også rodet i form af en masse "sammenskuds" møbler - sofa, opbevarings puf, madrasser til at hoppe på og boltre sig i... Vores højeste ønske, er en kæmpe sofa, der udover at indtage lidt af det store rum, kan rumme alle venner og bekendte, til kaffe, kage og mega hygge. Man kan diskutere om flyder sofaen, rent æstetisk er et hit - men det er fuldstændig ligegyldigt, hvis den samtidig kan rumme alle dem man elsker og holder af - til fødselsdage, til mandens PlayStation aftener (læs nætter) til et feberramt barn der kan ligge og hygge og til hoppen, dans og tumlerier, så vi slipper for de grimme ekstra madrasser ;) jeg drømmer om denne udgave fra boshop, som der forhåbentlig heller ikke kan komme bolde, bamser, bøger osv ind under og bo... Først var min tanke at den skulle være blå - også for at få lidt farve ind i vores ellers noget reserverede stue, men jeg bliver i tvivl om hvorvidt det er så praktisk.. Ellers er der den klassiske grå (som alle har) eller den brune som vi sjov har og egentlig er ret glad for? Uanset vil jeg parre det med forskellige hygge tæpper, såsom disse forskellige fra house doctor og sidst men ikke mindst, det fantastiske beton bord også fra house doctor. Jeg er på det seneste blevet helt vildt med de lilla/Bordeaux farver og puffen som jeg har sat til sofaen, har den helt rigtige farve.

I hjørnet hvor vi hvert år har den store julestjerne hængende, ville jeg hænge et par af disse lamper, til hyggebelysning (og så må julestjernen nok finde et andet sted at bo) :) bænken ville jeg placere over vores radiator for enden af vores spisebord - både som en form for radiatorskjuler, men også til ekstra siddepladser, når hele familien er på besøg :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar