tirsdag den 5. november 2013

Hos By Lassen

Jeg var så heldig, at blive inviteret med til et blogger event hos By Lassen - jeg tror ikke det er nogen hemmelighed, at vi herhjemme, ligesom i mange andre danske hjem, har en forkærlighed for By Lassens produkter og besøget i deres showroom igår, gjorde bestemt ikke lysten til at udvide familien mindre.

Jeg skal ærligt indrømme, at da jeg modtog invitationen, overvejede jeg at sige nej, da jeg blev forlegen, beæret og bange - heldigvis sagde manden jeg skulle tage mig sammen og at de ikke ville have inviteret mig, hvis ikke de ville have jeg skulle komme... Når det er sagt, så er jeg samtidig også typen der altid får væltet et eller andet, falder i et tæppe eller får sagt upassende ting på upassende tidspunkter - skøn kombi ;)



















Hos By Lassen blev vi taget godt imod af søde Nadia Lassen og Kristina Dam, som i deres nye samarbejde har fortolket på både Mogens og Flemming Lassen. Nadia fortalte om det store hjerteblods-arbejde der ligger i en familie virksomhed som By Lassen og det gav mig en ny kæmpe forståelse og respekt, for deres hårde arbejde - ingen kommer sovende til succes, så stor respekt for dét. Nadia fortalte om hvordan deres nye produktserie er kommet til - alt er lavet ud fra gamle tegninger af Mogens Lassen, hvor de med mindst mulig fortolkning har sat det i produktion idag - til stor glæde for os andre. Ganske naivt har jeg troet, at der sad en ny designer, da de nye produkter jo er spot on, i forhold til mange af tidens tendenser, men for eksempel Frame produkterne, er lavet udfra gamle tegninger, hvor man kan se, at de både har kunnet hænge på væggen, med eller uden låger og så kan de stables, hvorfor de har en trykknap som håndtag, da man tydeligt på den gamle tegning, har kunnet se at det var vigtigt de skulle kunne stables :) alle Frame produkterne har desuden, samme støbejernskant som kubusstagerne - også spejlene og de skønne rammer, der er speciel lavet til Kristina Dams illustrationer. Vi sluttede aftenen af med selv, at skulle klippe og klistre og frembringe vores egen illustration - lad os bare sige at jeg nok skal beholde mit nuværende job :) jeg takker for en skøn aften, hvor det var super hyggeligt at hilse og få sat ansigt på mange af de andre boligbloggere - skør verden, vi ved hvordan hinanden bor og lever, men ville aldrig kunne genkende hinanden på gaden - så tak for det :)












5 kommentarer:

  1. Lyder som en skøn aften.
    Herhjemme bor kubus stagen med 4 lys og en enkelt med et. Fik den store til vires bryllup, uden egentlig at vide hvad det var (altså kunne godt se det var en lysestage). Men er nu så glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sjovt, at det først er inden for de sidste par år, at den er blevet kendt af alle os almindelige dødelige :) men de har vist også lagt knald hårdt ben arbejde i det - vi har efterhånden lidt af hvert, men bliver stadig lige begejstret når jeg ser eller rør ved deres ting :) nu har vi nok ikke plads til (læs råd til) deres nye frame produkter - men nøj hvor er det lækkert.. Og sjov oplevelse, det er jeg glad for at jeg fik lov til :)

      Slet
  2. Jeg er 100% sikker på at det var en fantastisk aften og et supergodt arrangement. Jeg er så ked af at jeg ikke kunne deltage, men min søns fødselsdag kom lige "i vejen". Håber også vi får mulighed for at mødes face-to-face på et tidspunkt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det håber jeg virkelig også, det er så sjovt at få sat ansigt på de blogs man følger :) hvor kommer du fra i landet? Havde på en eller anden måde fået ind i hovedet at du var bosat i Jylland :)

      Slet
    2. Hov og bortset fra det, så håber jeg i havde en god fødselsdag - havde heller aldrig valgt blog fremfor barn ;)

      Slet