onsdag den 27. november 2013

Hvem er I? ... Og lidt om mig

Jeg synes det er så hyggeligt når I kigger forbi og endnu bedre når i efterlader en lille kommentar - så jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvem er i? Derfor tænker jeg, at jeg selv kunne starte med nogle sjove og lidt underlige ting om mig, som man ikke ligefrem kan læse sig til udfra kubus stager og kähler vaser ;)

- Jeg hedder Louise og er 27, gift med Frank 35 og mor til Olivia på halvandet. Vi bor i udkants Danmark, nærmere betegnet Køge i et skævt gammelt hus fra 1970.

- Jeg er uddannet pædagog og arbejder på en døgn institution for voksne med psykisk udviklingshæmning - jeg elsker det og ville trives meget dårligt med et 8-16 job (derfor elsker jeg også min mand endnu højere, for at det kan lade sig gøre. Det kræver jo unægtelig en fleksibel hjemmefront) Jeg elsker den frihed og den ekstra tid det giver mig sammen med Olivia, med hverdags fri - omend der også er dårlig samvittighed når man har 4 aftenvagter i træk.

- Jeg er meget udadvendt, har som regel altid gang i et eller andet og har det meste af mit liv haft flere Jobs på én gang og på sin vis lidt flyvsk, derfor var det også en stor omvæltning at få Olivia, hvor impulsivitet (er det et ord?) er en uddød race :)

- Hvor meget jeg end nød at være på barsel med Olivia, lige så meget glædede jeg mig til at komme tilbage på job og være noget udover mor. Jeg savnede at bruge min hjerne, på andet andet end mos og bleskift og hilste gladeligt en flink ung mand fra Jehovas vidner ind, for at diskutere menneskesyn og livsfilosofi (han kom dog aldrig igen? ;) ...)

- Jeg var 24 år, da Frank og jeg blev gift - dette har jeg aldrig været i tvivl om, men havde til gengæld krise, da vi købte hus. Min tætteste barndomsveninde boede på det tidspunkt på kollegie og jeg var i tvivl, om jeg var ved at blive skør. Da jeg talte med min veninde, fortalte hun, at hun havde samme krise bare omvendt, over at bo på kollegie når hendes veninde blev gift og købte hus. Det beroligede og der er idag kun 8 dage imellem vores døtre :)

- Jeg er bange for slanger, højder og at sejle med færger - især gamle færger fra 80'erne, er det så meget at forlange med en bro til alt? :)

- Jeg drømmer om flere børn (især hvis Frank gider føde nogen af dem), efteruddannelse og flere husprojekter - så vi er nok nød til snart at vinde i lotto :)

- Lige så meget som jeg elsker at bo i provinsen, lige så meget har jeg nogen gange behov for at gøre oprør med tanken "sådan skal man jo gøre, det har vi altid gjort" og ingen tvivl om, at vi bor i et meget konservativt kvarter - det kommer der så f.eks. Pink og lilla havekrukker ud af :)

- Jeg går meget op i politik, men prøver for så vidt muligt at undgå at diskutere det, da der ikke kommer meget godt ud af det. Vi diskuterer det dog meget herhjemme, da vi ikke stemmer ens :) pædagogen i mig, tænker det er sundt, så Olivia selv kan danne sine egne holdninger - på den anden side, håber jeg dog at kunne opdrage hende sundt og godt, så hun stemmer lige så fornuftigt som hendes mor ;)

- Til tider er jeg i tvivl om jeg giver Olivia for "frie tøjler", fordi jeg synes hun er mere end ualmindelig nuttet, uanset hvad hun gør (og dermed lever op til fordommen, om pædagogers børn..)

Hvis du synes at det lyder ualmindelig kedeligt, så har du garanteret ret - vi lever et helt normalt liv, fyldt med leverpostej madder, men det er fantastisk :)



Halskæden er magen til den du kan vinde i min give away :)

4 kommentarer:

  1. Jeg hedder Signe og jeg har lige startet min blog. I det hele taget har kreativiteten fået lov at fylde meget mere det seneste årstid end det hidtil har, og det er helt vildt dejligt.
    Kig forbi min blog og min give away på http://bynuggo.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe. Det lyder bare skønt - jeg har altid hadet at skulle være kreativ - indtil jeg fandt ud af, at det at være kreativ ikke nødvendigvis indebar at man skulle kunne klippe og klistre (hvilket jeg er umådelig dårlig til) men det kunne være alt muligt - som f.eks. At kunne brygge videre på et gaaammelt hus og andre tossede ideer ;)

      Slet
  2. Er ny her på bloggen, - snuser lige lidt rundt og synes det var opfriskende at "møde" dig i dette indlæg.
    Du har en god måde at beskrive dig selv, dit liv, din familie og hverdag på og hvis jeg begyndte at remse mit, mig, og jeg op ville det ikke være værd at læse....

    men jeg kan prøve:
    jeg er Rikke. 28 år, ingen børn (endnu). gift i september 2013 og såååååå meget andet...måske du vil "lære" lidt om min hverdag ud fra min blog...du skal være velkommen :)

    Her til slut vil jeg fortælle at jeg faldt over din blog via Et Voksent Liv som for nylig har blog-anbefalet dig...
    Nåh, jeg snuser videre..
    God weekend!

    // Rikke //
    CUPCAKE-STYLISTEN

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke. Tusinde tak for din skønne kommentar - jeg vil straks kigge forbi, for ingen tvivl om at du er værd at læse om også :)

      Slet